PAKKET HOARDING

Het fenomeen vergt een multidisciplinaire aanpak

OPRUIMING

De  praktijk leert ons dat de opruiming bij voorkeur wordt gedaan met container(s) .Het ruimen met een container is beheersbaar, werkbaar  en is  met verve de goedkoopste oplossing.

Beheersbaar : de hoarder kan mede de omvang en hoeveelheid bepalen van wat weg moet en kan.  Grenzen kunnen makkelijk gesteld en aanvaard worden .


Werkbaar : het plaatsen van een container verloopt  vlot en is weinig of niet aan een tijdslimiet gebonden. Het vullen is relatief gemakkellijk en het sorteren is niet nodig. Containers lenen zich tot het vullen van alle soorten afval e.a.


Goedkoop : In een container van 20m³ kan méér dan in een vrachtwagen van 20m³. Het eenvoudig en efficiënt stapelen laat toe een maximum hoeveelheid afval te verwerken.

INTERACTIE

Een hoarder kan moeilijk afstand nemen van zijn " verzamelde bezittingen " Dit is begrijpelijk.


Zo de hoarder niet aanwezig is, het  op te ruimen gedeelte vooraf bepaald is of een verantwoordelijke  ter plaatse de leiding neem vormt er zich geen probleem.


Uit de praktijk weten we dat de hoarder meestal WEL aanwezig wil zijn . Hij of zij doet dit uit behoedzaamheid en bescherming van zijn goederen.  In voornoemd geval is het nuttig dat de behandelende coach aanwezig is en faciliteert. Immers kent hij alleen inmiddels zijn patiënt, kan hij  gemaakte afspraken aanhalen en kan hij ter plaatse inspreken op de wil of onwil van de klant.


De aanwezigheid van de facilitator is in sommige gevallen echt noodzakelijk om het opruimen mogelijk te maken.

PERSOON

De Hoarding-Coach , in dit geval de Hr Bart BRACKX, legt met de hoarder in kwestie een volledig parcours af. :


- Een intakegesprek van anderhalf uur

- 4 coachin gesprekken van 50 minuten

- Een evaluatie en/of doorverwijzingsgesprek

- 3 maand telefonische ondersteuning


de coach is ter zake onderlegd en beschikt uiteraard over de nodige diploma's en ervaring.


Het bedrijf MOOD AND TALK verzorgt deze dienst voor ons..

DE KOSTPRIJS :


In de praktijk was niet één van de vele behandelde zaken dezelfde. ;


- Sommigen waren meewerkend, vragende partij. Anderen zagen het echt niet zitten, verzetten zich zelf. In een enkele keren kwam alle hulp te laat.

- Van kleine hoeveelheden tot zeer omvangrijke hoeveelheden. Kamers vol gestapeld, met nutteloze zaken maar ook met waardevolle spullen.

- De ontruiming verliep soms vlot, maar ze moest ook al eens stop gezet worden. Soms was het makkelijk werken, soms ook weer niet. Soms is een facilitator noodzakelijk en soms was hij overbodig.

- De hoeveelheid afval, de duur van de opruiming, de plaats van opruiming , de bereikbaarheid etc zijn allemaal elementen die rol spelen in de prijsbepaling


Deze om U aan te tonen dat niet alles over dezelfde kam kan worden gescheerd en dat elk geval anders is. Het is dan ook niet mogelijk een vaste prijs op het totaalpakket te zetten. In Uw voordeel handteren wij eenheidsprijzen en dient U slechts te betalen voor die diensten die U gebruikt. Dit is eerlijk en correct voor alle partijen. 

VULLEN van CONTAINER(S)

BIJSTAND FACILITATOR

COACHING

De kostprijs voor het vullen van een container van 10m3 gemengd afval bedraagt 1060€ inclusief de afvalverwerking, huur container en de personeelskosten .  De transportkosten bedragen thans 87€.

Er zijn mogelijks andere kleine kosten zoals extra dagen, signalisatie etc . U vindt een detail hieronder :

DETAIL

De tussenkomst van een facilitator is behoorlijk prijzig. Deze coach moet dan ook zijn andere klanten afwijzen en zijn agenda aanpassen aan onze vraag. Zijn aanwezigheid kan echter in sommige gevallen noodzakelijk om de opruiming mogelijk te maken. Zoiets wordt in samenspraak tussen alle partijen besproken en finaal door U besist. De forfaitaire verplaatsingsvergoeding bedraag 98€ vermeerderd met 2,47€/km voor een verplaatsing heen en terug boven de 100 Km. Het uurloon bedraag 75€ . Zijn aanwezigheid kan in vele gevallen  beperkt worden tot de opstart van de werken. U beslist daarover.

De totaalprijs voor het coachingpakket bedraagt 385€. Exclusief de verplaatsingskosten  02,47€/km voor het intakegesprek ,de coachinggesprekken  en het evaluatie en/of doorverwijzingsgesprek.


Dit pakket bevat :


- Een intakegesprek van anderhalf uur

- 4 coachinggesprekken van 50 minuten

- Een evaluatie en/of doorverwijzingsgesprek

- 3 maand telefonische ondersteuning

De coördinatie tussen deze diensten gebeurt door mijzelf. U dient daar geen extra kosten voor te betalen. Het is noodzakelijk en hoort er bij. It's a part of my job !

Alle prijzen zijn excl BTW